Rolig bok är svår att hitta

Igår efter skolan missade jag bussen så jag tänkte gå till biblioteket för att låna lite böker om miljön. Sagt och gjort. Jag hittade en bra hylla med bara miljöböcker, men varför måste alla böcker om miljö och klimatförändringar se så tråkiga ut? Trista omslag, inga bilder och sidor fulla med text. Visst ska man inte döma boken efter omslaget, men det är ju helt enkelt så att man dras till snyggare, roligare böcker, eller hur? Speciellt när det gäller faktaböcker. Jag fick leta ganska länge för att hitta någon som såg ut att vara läsvärd. Det slutatde med att jag lånade tre böcker. En av dem innehöll massor av tips, mycket färger och härliga bilder. Boken heter "Klimatsmart - din väg till en miljövänligare vardag" och är skriven av Bodil Sjöström, Per Johnsson och Mikael Persson. Kanske kommer ni få se lite tips härifrån.

                                 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0