Tips #1

Hej. Dags för bloggens första vardagstips! Vi kommer att tipsa er om vad ni själva kan göra för att förbättra miljön, små enkla saker som inte kräver så mycket av er, men som ändå kan göra mycket.

Dagens tips:
Lägg alla små metallföremål så som kapsyler, lock, skruvkorkar värmeljusbehållare och kaviartuber i insamlingen för metallförpackningar.
Det kan göra stor skillnad.
Visste du att det varje år slängs kapsyler som skulle kunna användas till 2 200 bilkarosser bara i Sverige.Tänk vad mycket energi vi skulle spara om alla återvann kapsyler, för att återvinna stål krävs nämligen 25% av all den energi som krävs för att framställa nytt.

Det är den här symbolen ni ska leta efter när ni ska återvinna metall.

Här är symbolen ni ska leta efter när ni återanvänder metall.

 

 


Kommentarer
hemlig beundrare av bloggen.

Alltså shit. Jag ska fan börja slänga alla mina kapsyler på rätt sätt. Tack så mket att ni fick mig att inse det, ni är grymma. kom gärna med fler ideer, jag har blivit miljöintresserad nu :)

2010-09-21 @ 10:44:17
Anonym

Bra blogg! :)

2010-09-23 @ 20:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0