Sara

Här följer Saras berättelse om framväxandet till en miljömedveten miljöentusiastisk miljölover!


Jag, Sara, såg också den där filmen med Al Gore, En obekväm sanning, jag satt antagligen jämte Linnea när hon fick sin miljöuppenbarelse. Vi gick i samma skola, i samma klass och vi satt ofta i bänkarna jämte varandra. Linnea är den av oss som är mest miljöig. Ibland ser jag mig själv som Linneas lärling, hon är klok och smart och har lärt mig nästan allt jag kan om att vara miljövänlig och varför jag ska vara det. Jag var faktiskt den första (och kanske enda) som joinade Linnea i vad som kom att kallas kampen om de elektriska dörröppnarna!
 
Jag är uppvuxen och bor fortfarande på landsbyggden, landsbyggden regerar! Jag har alltid haft en närhet till djur och natur, på stället jag bor finns det till exempel långt fler djur än det finns männinskor.
Jag känner mig hemma i naturen och med djur på ett sätt jag aldrig gjort i storstaden, därför vill jag göra något! Jag vill att jorden ska ha kvar all sin glans, alla skogar och sjöar, ren luft och ett stabilt klimat. Jag vill inte att framtida generationer ska lida utav att vi i vår tid bara tänkte på oss själva, att vi körde på utav bara helvete utan att varken stanna till eller tänka på de konsekvenser våra vanor och vårt agerande får i ett långsiktigt perspektiv.
 
Jag tror det är god tid att börja bidra, att dra mitt strå till stacken. Jag vill ändra mina vanor och bli mer miljövänlig, mer ekologisk, mer medveten. MER, MER, MER. Jag vill göra något för miljön.
De senaste åren har jag, med hjälp utav Linnea, fått ett nytt perspektiv på jorden och vår värld. Jag har läst artiklar, tittat på dokumentärer, börjat köpa ekologiskt och försökt tänka på vilka konsekvenser mitt agerande får. Den här bloggen tror jag kan hjälpa mig i mitt försök att göra världen lite grönare, genom att dokumentera mina tankar, leta tips och helt enkelt vara tvungen att ge er läsare något att bita i, måste jag söka efter information om dessa grejor, vilket i den bästa av världar skulle leda till att jag utvecklar nya miljögoda vanor.
 
Häng kvar på Ecoeko!

Kommentarer
Emma

kanske en dum fråga, men vad är en elektrisk dörröppnare?? Varför ska man skippa den? Skriv gärna om det hihi! (Kom på nu att det kanske är en sån som finns i affärer och sånt som man trycker på så öppnas dörren?)

2014-05-07 @ 23:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0