UTMANING #1

Mors!

En kategori i vår blogg är Utmaning, där vi tänkte ge er en miljörelaterad utmaning lite då och då. Här kommer den första:

Istället för att ta bilen till jobbet/skolan, försök ta cykeln eller gå. En biltur som tar 15 minuter tar ca 40 minuter till fots och 13 på cykel. Genom att ta cykeln eller gå i ett år kan du...

...spara ca 8000 kr i beninpengar.
...minska utsläppen med nästan 400 kilo koldioxid.
...genom att gå göra du av med ca 250 kcal per dag, vilket motsvarar
   nästan 20 kilo choklad per år!
...genom att cykla göra av med ca 120 kcal per dag, vilket motsvarar
   nästan 10 kilo choklad per år!
...spara tid, eftersom du inte behöver motionera lika mycket på fritiden
   längre!

Detta låter väl helt okej? Speciellt det där med chokladen...:)
Gör detta! Eller om du inte har möjlighet, ta iallafall bussen eller samåk med en arbetskamrat för jordens skull!


Kommentarer
Anonym

men jag äter ändo inte shoklad

2010-09-24 @ 17:51:47
Anonym

mycke bra, då går jag ner i vikt oxå!!! :D

2010-09-26 @ 17:25:17
Lööv

vadå en biltur som tar 15 min tar 13 min med cykel? Hur går de ihop? bilar är snabbare

2010-10-05 @ 22:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0